Neasfaltirane ceste



application-roads-2-580-580

Neasfaltirane ceste

Ako nema asfalta ne znači da nema projekta

Neasfaltirane ceste mogu biti trajne ili privremene, na primjer transportne i pristupne ceste obično su neasfaltirane i namijenjene kraćem vijeku trajanja. Ali postoji mnogo veća mreža neasfaltiranih stalnih cesta. U mnogim dijelovima svijeta, uključujući mnoge visoko razvijene zemlje, većina cesta koje povezuju poljoprivredne površine i tržište su bez asfalta. Sastoje se od jednog ili više nosivih slojeva nevezanog materijala, za bolju raspodjelu opterećenja kotača i osiguravaju odgovarajuću površinu za sigurno kretanje vozila. 

Sve ceste, privremene i trajne, trebaju biti projektirane tako da omogućuju potreban vijek trajanja, na temelju prometnog opterećenja i kvalitete vožnje, uz što ekonomičniju uporabu materijala i energije. Ekonomičnim projektiranjem trebale bi se postići i minimalne emisije ugljika i najniži troškovi cijelog životnog vijeka.

Image of Zaštita posteljice tijekom izgradnje

Zaštita posteljice tijekom izgradnje

Tijekom gradnje, tlima posteljice potrebna je zaštita od kolotraženja i deformacija koje mogu dovesti do slabljenja tla. Osim toga, potrebno je održavati glatku formaciju s poprečnim padom kako bi se omogućila odvodnja ili infiltracija vode s površine. Kolotrazi zadržavaju vodu unutar cestovne konstrukcije, koja dovodi do omekšavanja posteljice i prijevremenog propadanja ceste.

Nakon izgradnje, podoga mora biti zaštićena od velikog prometnog opterećenja koje može dovesti do deformacije posteljice i površinske odvodnje zbog čega je cesta neupotrebljiva.

Image of Dobivanje više za manje

Dobivanje više za manje.

Jačanjem nevezanih slojeva smanjit će se naprezanje na posteljici, što će omogućiti smanjenje debljine ceste bez gubitka performansi. Jačanje se može postići vrlo jednostavno, mehaničkim stabiliziranjem nevezanih slojeva pomoću Tensar geomreža.

Image of Mehanička stabilizacija nepovezanih slojeva

Mehanička stabilizacija nepovezanih slojeva

Tensar geomreže dizajnirane su da uklješte i zbiju agregat, čime se stvara mehanički stabilizirani sloj koji kontrolira vertikalno i bočno kretanje čestica. MSS jednako raspoređuje opterećenje, smanjujući naprezanja posteljice i povećava nosivost, što osigurava stabilnost i performanse na duge staze. Smanjenje debljine nosivog sloja do 50% je moguće, a da istovremeno vijek trajanja ostane isti.

Image of Manje materijala, manje ugljika – manje troškova

Manje materijala, manje ugljika – manje troškova.

Smanjenje debljine nepovezanih slojeva omogućuje direktne uštede u troškovima materijala uz prednosti manjeg transporta i uštede energije, smanjenog ugljičnog otiska, te brže izgradnje.

Tensar-Plus-Final-Logo-White.png

Projektiraj s povjerenjem, s bilo kojeg mjesta.

  • Projektiranje i procjena kolnika i kamenog materijala
  • Jednostavno uspoređivanje alternativnih materijala
  • Odredite početne uštede i uštede troškova tijekom životnog ciklusa, uštede vremena i mjere održivosti
  • Sažetak projektnih alternativa na visokoj razini za dionike projekta
  • Dijeljenje značajki koje pomažu suradnji

Započni projektiranje odmah

Stacked Image 0

Resursi - neasfaltirane ceste