Izgradnja cesta i autocesta

market-roads-580-580

Izgradnja cesta i autocesta 

Pomoć u proširenju budžeta za gradnju cesta

Državna tijela za ceste, bilo lokalna ili nacionalna, suočavaju se s ogromnom zadaćom izgradnje i održavanja prometnica u svojim zajednicama Inženjeri koji projektiraju nove ceste i poboljšavaju javne ceste nastoje ekonomičnije, održivije i s većom otpornošću na klimatske promjene isporučiti sigurnije, bolje i dugotrajnije ceste.

Oni koji su odgovorni za održavanje postojećih cestovnih i autocestovnih mreža suočavaju se sa sve većim jazom između potreba za poboljšanjem pogoršane mreže i sve manjih proračuna za održavanje. S obzirom na to da troškovi materijala i rada stalno rastu, a opseg njihovih odgovornosti stalno se širi, kako održavaju korak nadležna državna tijela za ceste? 

Tensar već dugi niz godina pomaže državnim tijelima za cestovni promet u poboljšanjima javnih cesta i izgradnji autocesta, postajući lider u industriji u pouzdanim cestovnim i kolničkim projektima. Koristeći naše dokazane tehnologije, uz podršku Tensar stručnosti i softvera, možemo dodatno pomoći u povećanju proračuna za kolnike, zemljane radove i mostove.

Image of Cesta kolnici 

Cesta kolnici 

Projektanti kolnika biraju Tensar tehnologiju za poboljšanje vijeka trajanja novih kolnika, odnosno za omogućavanje smanjene debljine kolnika. Tensar stabilizacijska geomreža projektirana je u cestovnu formaciju, koja se nalazi ispod ili unutar nevezanih slojeva za kontrolu kretanja agregata. Time se smanjuju deformacije i povećava čvrstoća kolnika unutar dijela kolnika, poboljšavajući i održavajući krutost.  

Smanjenjem debljine kolnika postižu se uštede u materijalu i troškovima prijevoza, vremenu izgradnje cesta i emisijama ugljika. Povećanje vijeka trajanja kolnika smanjuje buduće zahtjeve za održavanjem i smanjuje troškove cijelog životnog vijeka.

Kao i u nevezanim slojevima, postoji potencijal za poboljšanje učinkovitosti asfaltnih slojeva u fleksibilnom kolniku. Tensar asfaltni proizvodi za međuslojeve mogu se ugraditi unutar asfaltnih slojeva kako bi se smanjio zamor asfalta. To omogućuje projektantu da razmotri tanje asfaltne slojeve za danu razinu performansi. Smanjenje debljine asfalta ima značajan utjecaj na ukupne troškove kolnika i izgradnje cesta. Alternativno, povećanje razine performansi imat će koristi od smanjenih troškova za cijeli životni vijek.

Image of Cestovni temelj

Cestovni temelj 

Na izvedbu kolnika izravno utječe kvaliteta i dugovječnost cestovnog temelja ispod njega. Projektanti cesta na slabim ili promjenjivim tlima moraju uzeti u obzir kako je riješena cestogradnja, kao i materijale i debljinu sloja potrebne za osiguravanje jakog i stabilnog temelja. Važna je i zaštita posteljice tijekom izgradnje ceste. Deformacija, kolotraženje i ponovno oblikovanje posteljice utječe na čvrstoću i zadržavanje vode, što utječe na performanse i dugovječnost novog kolnika i formiranja ceste. 

Tensar geomreže mogu poboljšati dugoročne performanse asfaltiranih i neasfaltiranih temelja kolnika zaštitom posteljice tijekom izgradnje, stabilizacijom pokrovnog sloja i/ili slojeva podloge kako bi se osigurala najbolja izvedba izgradnje ceste. Stabilizacijom i jačanjem temeljnih slojeva može se smanjiti debljina pokrovnog sloja i podložnih slojeva, čime se štede troškovi izgradnje cesta. Također smanjuje iskop, potrošnju materijala, prijevoz do i od lokacije i emisije ugljika, dajući dugotrajniju održiviju i otporniju cestovnu izgradnju.

Image of Još bolja vrijednost

Još bolja vrijednost  

Što ako biste mogli projektirati kolnike s većim performansama na održiviji način i s većom otpornošću, a bez povećanja troškova? Što ako biste mogli produljiti vijek trajanja kolnika do 200% ili produžiti vijek trajanja sloja kako biste smanjili troškove intervencije obnove po kilometru godišnje? Sve je to moguće uz cestogradnju i armaturu autoceste iz Tensara.

Površina kolnika može biti u javnom fokusu autoceste, ali mreža se temelji na velikim zemljanim radovima, nasipima i mostovima. Strukturni i geotehnički inženjeri koji rade na izgradnji cesta i autocesta suočeni su s istim pritiskom da isporuče više za manje. Također nastoje dizajnirati ekonomičnije, održivije i s većom otpornošću. Cilj je izgraditi nasipe autoceste sa smanjenim otiskom, brže i sa smanjenom emisijom ugljika, te palube mostova bez zahtijevnih ležajeva za održavanje, smještene izravno na jeftinijim ojačanim upornjacima tla pomoću recikliranog punjenja. Tensar je dokazao inovativna rješenja za kolnike, zemljane radove i mostove uz podršku Tensar stručnosti i softvera.

Image of Ekspanzivna tla

Ekspanzivna tla 

Neka državna tijela za cestogradnju moraju se boriti s ekspanzivnim glinenim tlima, što potencijalno ozbiljno utječe na životni vijek novih kolnika zbog skupljanja i širenja što je povezano s promjenama vlage u tlu. To se obično događa u obliku prijevremenog pucanja duž duljine površine ceste. Dokazano je da projektiranje Tensar stabilizacijskih geomreža u nove kolnike ublažava učinke skupljanja, što uvelike produljuje životni vijek cesta.

 

Image of Održavanje kolnika

Održavanje kolnika   

Konvencionalne strategije održavanja kolnika često uključuju postavljanje asfaltnog sloja preko površine kolnika radi ponovnog brtvljenja i povećanja vijeka trajanja. Međutim, pukotine ili spojevi u postojećem kolniku često će se reflektirati kroz novi sloj, smanjujući njegovu učinkovitost i skraćujući vijek trajanja, a često je jedino rješenje deblji i deblji slojevi.

Uključivanje Tensar asfaltnog međusloja ispod sloja može spriječiti pukotine, odgađajući njihovo širenje i povećavajući vijek trajanja sloja. Trošak po kilometru godišnje postupka prekrivanja uvelike je smanjen. Veća cijena za asfaltni međusloj koji će se ugraditi ima nerazmjerno veći učinak na ukupni trošak.

Image of Poboljšanje ceste pune dubine

Poboljšanje ceste pune dubine

S povećanim troškovima materijala i ciljevima održivosti, recikliranje ili ponovna uporaba materijala za poboljšanje cesta postala je imperativ. Sanacija ceste u punoj dubini postaje sve prihvaćenija i široko se koristi u mnogim regijama. Postojeći kolnici se raspršuju, ponovno polažu i zbijaju prije ponovnog premazivanja novim asfaltom ili površinskom obradom. U nekim slučajevima tijekom procesa dodaje se novo vezivo u obliku bitumena ili cementa. Uključivanje Tensar stabilizacijske geomreže u projekt ispod recikliranog sloja ceste poboljšava zbijanje i jača sanirani kolnik kako bi se produžio vijek trajanja.

Image of Zemljani radovi i mostovi

Zemljani radovi i mostovi

Gotovo svi projekti izgradnje autoceste uključuju izgradnju potpornih zidova, nasipa cesta, upornjaka mostova i drugih značajki. Nadležna tijela za cestogradnju i izvođači radova na autocestama već dugo cijene mnoge prednosti Tensarovih rješenja za ojačano tlo. Tensar ima niz TensarTech sustava za zadržavanje zemlje za potporne zidove, strme nasipe i upornjake mostova. Ova rješenja za poboljšanje cesta i autocesta nude velike prednosti u pogledu troškova i programa izgradnje u odnosu na alternativne metode izgradnje. Također omogućuju uporabu recikliranih materijala ili materijala za punjenje na lokaciji kako bi se smanjili troškovi i smanjio utjecaj na okruženje. Tensar također ima inovativna rješenja za izgradnju temelja nasipa na slabim tlima, koja se mogu brže graditi sa smanjenim uzimanjem zemlje i kontroliranim sabijanjem.

Tensar-Plus-Final-Logo-White.png

Projektiraj s povjerenjem, s bilo kojeg mjesta.

  • Projektiranje i procjena kolnika i kamenog materijala
  • Jednostavno uspoređivanje alternativnih materijala
  • Odredite početne uštede i uštede troškova tijekom životnog ciklusa, uštede vremena i mjere održivosti
  • Sažetak projektnih alternativa na visokoj razini za dionike projekta
  • Dijeljenje značajki koje pomažu suradnji

Započni projektiranje odmah

Stacked Image 0

Građevinski resursi za ceste i autoceste